Jag tänkte ägna tid åt att störa mig på kärleksballader.


Hur känner sig egentligen killen eller tjejen som fått den här "speciella" låten av någon, undrar jag nu?


De är nog inte glada. Tänk er nu den vidrigaste och efterhängsna killen eller tjejen som du gjort allt för att få personen att förstå att det INTE kommer bli något. Ni är inte ens vänner längre för att personen är jobbig. Vill du nu veta att hon skrivit en låt om dig?

"I want to hold you, and kiss you, and love you forever.. and ever, foreeeeeeeeeeeeever"

image15

"OOOOH, LEEEET ME KIIIIIIIISS YOOOOOOOUUUUUU"


Inte så mysigt eller hur? Det är inte direkt så att jag skulle ändra mig om någon efterhängsen grabb sjöng ut det där efter att jag avvisat personen. "JA! Men om du sjunger så där! Klart vi ska ha sex!" Jag får direkt en mental äcklig bild..

Värre är sånger som är ballader men handlar om lycklig kärlek. Min fråga är:
Vem ska lyssna på det? Det är väl inte spännande? Olycklig kärlek är i alla fall något att lyssna på. Tycka synd om kanske, leva sig in, gråta lite, eller skratta elakt åt.

Vad säger lyckliga kärlekslåtar? Det är som att jämföra det med en kärleksfilm där man ser handlingen av två lyckligt kära människor i deras vardag. Just det.. inget mer.. de är bara lyckligt kära. Nej nej! Inga intriger. Inga älskare eller älskarinnor. De är bara så lyckligt kära, så kära, och kära.. och kära. Sen dog en, eller?

Kommentarer
Postat av: Cyrus

men guud vilken bitterfitta du e, var e basisten när du behöver honom? ;)

det kan va soft att måla lite bilder i huvudet där allting är perfekt och lyckligt.

Postat av: Maria

Där av namnet på bloggen.... läser du aldrig överskrifter på bloggar????? vad är det med dig?????VA? VA???

2007-05-14 @ 22:33:33
URL: http://minahundar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback