Patetiskt i-landsproblem

Jag har en mycket livlig fantasi. Från att tänka mig vad jag skulle vilja ha att äta till att ha ett helt kungadöme kan ta mig två ögonblink. Det räcker med att jag börjar tänka på någon jag ogillar eller gillar så vips! Där är den… min fantasi, mitt påhittade liv med eget land och livakter (fast dom behöver jag inte för att jag självklart kan karate).

Fördelen med det är att jag kan glida in där när jag vill. Nackdelen är att så fort jag ”vaknar” så inser jag hur jag inte har det.

Sen börjar jag tänka på det jag faktiskt har och på det många andra i min ålder i andra länder inte har. Och jag blir ledsen i ögat..

Två sekunder senare har jag hittat botemedlet för aids, löst svälten i Afrika och satt alla barn i Asien i skola.

Så vaknar jag till igen och inser att jag först borde göra skoluppgiften innan jag ger ens ska tänka på Nobelpriset.



Dess i-landsproblem… uj uj uj.

Kommentarer
Postat av: Cyrus

Du vet ... det finns medicin för sånt där :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback