Tomtemagnet

Jag är en tomtemagnet. Dessutom är jag även en stolpskottsmagnet. Om du spelar fotboll gillar du definitivt inte mig och om du gillar julen blir du besviken på mina tomtar.

Jag kanske bör definiera begreppen lite närmare.

Tomte: Socialt missanpassad person som vid första anblick ser normal ut. Vidare in i relationen börjar du märka några konstiga drag i personligheten och när du gör slut på relationen är det inte för att du blivit sårad utan för att du helt enkelt inte vet om du ska slå personen eller tycka synd om den.

Stolpskott: Det var så nära på att personen skulle bli så himla perfekt och bra och du gillar denne. Men nej, det är ett stolpskott, eller när en löpare snubblar framför mållinjen. Det var så nära men det gick i stolpen.

Varenda kille jag träffar är något utan dessa två begrepp. Om något fängelse letar efter en rymling som borde sitta på psyken kan de börja leta direkt hos mig. Speciellt om de är någorlunda söta eller snygga. För trots allt är jag lite kräsen.

Ni som inte vet hur jag ser ut kanske tror att jag är ett freak men jag anser mig själv att vara normalsnygg. Jag kan vara dålig på att ragga med jag får mig lite ragg ibland, tyvärr allt för ibland.

De killar jag träffat under förra årets lopp har alla verkat vara normala under första tiden. Men iochmed att tiden går framåt och man träffar dem i olika situationer och humörsvängningar så har det visat sig att det ena den andra kan göra kan inte den första i samma omständigheter och båda agerar på ett sätt som får mig att vilja att min pappa var maffia.

Så när du är därute i dejting djungeln tänk på följande saker för att inte hamna i samma situation som jag:

- Spelar han i ett halvseriöst band men lägger ner hela sitt hjärta på musiken som låter som en dålig version av green day på gräs, är han antagligen bra i sängen men låter dig vänta i evigheter när han pratar med bandets ”manager”.

- Är han modell och påstår att bara andra modeller förstår honom, don’t go there. Han vet redan att han är snygg och råkar du säga det till honom kommer han ta dig som vilken tjej som helst och inte ens ha sex med dig.

- Är han 28, intresserar sig för flipper och ska öppna en egen pizzeria.. ja.. då får du klartecken om att dumpa när din bästa vän flyger på honom med knytnävar och stillettklackar.

- Liknande fall ska förväntas ge samma resultat.

Jag har lärt mig många saker under förra årets lopp, framför allt att jag ska var kritiskt mot alla killar jag träffar. Jag vet inte vart jag hittar alla dessa tomtar. Men om ni ser mig ragga eller bli raggad på så spring.

Kommentarer
Postat av: Cyrus

Dags för dig att komma till ön ....
... och dricka thé *ler stoner-brett*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback