Tentaplugg

Jag insåg precis att tentan är imorgon.

Hur mycket jag än vetat det i hela två veckor, så INSÅG jag att den är imorgon.



Jag insåg precis att jag har en bok kvar att läsa.


Hur mycket jag än planerat att bara plugga de sista dagarna, så INSÅG jag att det är en hel bok kvar.





1. Just nu funderar jag på att bränna ner skolan. Eller strunta i den här kursen och läsa något nästa termin. Eller muta läraren med lite pengar (hurm.. annat han kan tänkas mutas av). Eller smita från landet och aldrig mer visa mig i Sverige.

2. Senare kommer jag få motivation nog och tron på att jag klarar det, trots att jag ska läsa en hel bok idag och memorisera tre andra.

3. Lite senare efter det kommer jag fundera på om jag känner någon som kan bränna ner skolan mot betalning / hota läraren.

4. Sen kommer jag inse att tentan är imorgon (igen), och att jag har en bok kvar att läsa.



Så kommer tankarna gå runt från punkt 1-4 tills midnatt och då kommer jag använda de sista krafterna till att dunka in vetskapen i huvudet.




Att jag på tre och ett halvt år inte har lärt mig. Jag är för fan fil. kand. i ekonomi.
image54
Hur jag än lyckats med det? Men tydligen gick det an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback