Kära, Mina

Jag vill kommentera Minas kommentar till mitt förra inlägg.



Postat av: Mina

Men det står ju ingen bil under min balkong med motorn i gång 8 timmar om dygnet. Jag vill bara kunna ha balkongdörren öppen uten att hela lägenheten stinker äcklig rök, men det skiter ju grannarna i. Det är för LITE häxjakt på rökare, de ger sig inte så lätt.



 

Det jag syftade på att det är idiotiskt att ha en häxjakt på rökare på grund av folkhälsoskäl. Det är lika farligt att vara för tjock , lika farligt att inte se sig om i trafiken och lika kostsamt med barn som är allergiska för hundar.

 

Skulle du, Mina, tycka bra om att förbjuda socker och fett i produkterna som vi handlar? Ta bort allt godis och alla chips i hela landet. För de är hälsofarliga de med. Som SCB rapporterar är mer än 40 % av Sveriges befolkning överviktiga eller har fetma. Dock räknas fetma som sjukdom. Vilket alkoholism också gör. Konstigt eller hur?

 

Säg till din granne att det luktar rök i din lägenhet, så kanske vederbörande förstår. Jag kan inte lösa detta problem åt dig.

 

Voter.se kan du rösta i frågan också.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback