Superpluggning

Det finns en person på min msn som har notisen "superpluggar!!!!!". Dessutom heter personen "Rise'n'Shine".. låt oss slå det samman

"Rise'n'shine - superpluggar!!!!!"


Jag har ingenting emot personen i fråga.


men



Vilken ambisionsdödare namnet är. När jag nu pluggar (vilket jag egentligen bör göra), och tittar på msn, blir ju jag INTE mer engagerad i det jag egentligen ska göra. Vilket är att plugga.

Det ger mig samma effekt att sitta på bibliotek och plugga. Jag får ångest över att personen bredvid mig inte glider i väg i sina tankar
(som jag), och hinner läsa eller skriva mycket mer än mig, på kortare tid dessutom.

Dessutom ser jag "Rise'n'shine - superpluggar!!!!!" eller "Rise'n'shine - tentapluggar!!!!!" ganska ofta och det fungerar inte alls heller för mig..

På samma sätt fungerar inte det för mig när jag väl sitter på biblioteket och suttit av min timma eller två. Medan personen bredvid mig satt där när jag först kom dit och sitter fortfarande kvar när jag går där ifrån.

Det kanske låter sjukt men jag vill ha stoj och ljud omkring mig när jag pluggar. På ett kafe exempelvis.. jag känner mig så duktig när alla andra fikar och jag SUPERPLUGGAR!!

image13


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha... kan ju tillägga attd te här är mycket sällsynt... händer nästintill aldrig... =)

Postat av: Bea

mm de är i och försig inte spec bvra..men om man tittar på hur många familjer sdom har hjälpt så är det ingen som kommer upp i deras antal

2007-04-26 @ 15:17:13
URL: http://beaa.blogg.se
Postat av: julia

haha, (:

2007-04-26 @ 15:28:23
URL: http://jsf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback