So Fucking Emo V - Dear Emo!

Min blogg är inte särskillt välbesökt eller mycket kommenterad. Men ett inlägg som fått mycket respons.
So Fucking Emo har det rosats risats om hur mycket som helst!

Emos frukta inte!

Maria och Ombudsman är här för er hjälp!

Varning! Läsare bör kunna tyda ironi, annars kommer missförstånd garanterat uppstå!


(För kommentatorernas hemsidor se kommentarer till So Fucking Emo)




Nemo om So Fucking Emo

Okej, det finns många emosar som skär sig, och jag tycker verkligen att det är fel. Speciellt när dom i grund och botten inte har en anledning till det. Men tänk på alla oss andra människor, som skär oss för att vi verkligen mår dåligt, det är ju inte så jävla kul för oss när alla kallar oss emo. Okej, visst, jag kanske bär svarta kläder och ser dyster ut. Och endast därför blir jag kallade emo. Är det rätt? Nej, speciellt inte när andra emosar skriker emo efter en när man är ute och går på stan. Hallå, skaffa er ett liv. Och om ni nu mår så jävla dåligt, gå och sök hjälp då!!! Jag orkar fan inte med er längre! Gaah, bra sagt, för emokids är efterblivna jävlar som borde dö!



Kära, Nemo!
Det märks tydligt att du har aggressionsproblem, det är helt naturligt i din ålder.
/ Ombudsman



Kära, Nemo!

För det första: Jag talar om populärkulturen Emo, kan hända därför emokids skriker efter dig?
Alla oss som skär sig, må dåligt? Om det är någon som vet vad det är att må dåligt är det jag själv. Har du fått en diagnos? Det kanske vore bra att få det. Sen jag fick min mår jag tusen ggr bättre och jag skär inte mig själv. Brukar vara en klassiska existentiell ångest annars. Vilket i filosofernas värld kan betyda ett försprång, framför dem som inte tänker alls.
Om du mår så dåligt och skär dig? skaffa hjälp. Nästa gång kanske du slinter och verkligen skär av dig venen på riktigt.
/ Maria

 


mor om So Fucking Emo

Hejsan!

Vad skulle du kalla min befintliga status/genre för något?

Emo? För att jag visar mina känslor och för att mitt liv aldrig har varit en dans på rosor?

Ovetande resonemang och ett klent underlag. Men annars bra.

Adjö


Kära Mor!

Vem är du? Hur ska jag kunna generalisera mot dig när jag inte vet vem du är?
Ovetande resonemang och klent underlag? So is your face!
Tata!
/ Ombudsman

Kära Mor!

Forfarande talar jag om populärkulturen. Jag har inte en blekaste aning om hur du klär dig, eller om du ens skär dig.. eller över huvud taget något som jag kopplar emos med. Du visar dina känslor? Bra! Stå på dig. Det gör jag också. Men om du kan koppla texten jag skrivit till dig själv så kanske du ska tänka efter om du inte är påväg in i emoidentiteten? Oventante resonemang? Fortfarande, jag pratar om en populärkultur som har växt till sig på 2000-talet. Det finns ingen litteratur kring detta. Ovetande kring dina känslor? Ehmm.. ja. Men å andra sidan känner jag inte dig.
Aurevoir!
/Maria

   




Kannzer om So Fucking Emo

Du.... ALLA EMOKIDS SKÄR SIG INTE!! Jag är s.k. Emo, och, visst jag är depprimerad, men jag försöker ta itu med mina problem. Ja, jag går runt och är deppig, lyssnar på deppig musik, ser ledsen ut hela tiden (för det är jag)... Men jag SKÄR mig inte! En del gör inte det. En del som lyssnar på Emo, klär sig i 'Emokläder, (som egentligen heter FashionCore) kan vara hur glada som helst. Alla har inte 'Emo-persolighet' bara för att dom klär sig i FashionCore.
En sak till: Alla har börjat få för sig att det är modernt att vara Emo. Så dom gör precis som folk säger att Emo gör. ''Gör så här om du vill vara emo: skaffa rakblad och svarta kläder''.
Men så är det fan inte! Det är mycket djupare än så.

Så där... Klar.


Käre Cancer!
Djup säger du? Hur tror du det är att växa upp som en del av den cyniska generationen, som tar allt som den ironiska generationen sade på fullt allvar? Här snackar vi djup!
PS. försök att lyssna på glad musik, det hjälper!
/Ombudsman

Kära Kannzer!

Det är inget fel med att vara ledsen, ibland. Du försöker ta itu med dina problem och jag beundrar dig som kan stå för det du gör! Men du måste hålla med mig om att man blir ledsnare om varenda Hello Kitty ligger halshuggen på golvet bara för att det är den trendigaste inredningen. Hela idéen med en gruppkultur som bygger på ångest, hårfärg och Fall Out Boy gör att även andra, som inte är ledsna på riktigt, blir det.
PS. det är klart det är en trend, annars skulle det inte heta FashionCore.
/Maria



  


    j om So Fucking Emo

det är inte lätt att avra emo. Man tycker att hela världen är imot en men isjälvaverket är dom vid din sida varje sek.


Käre, J!
Jag antar att din första mening skulle vara ?det är inte lätt att avla emu?? Och jag tror dig. Men dessvärre missade du hela poängen med inlägget. Det finns för övrigt ingen som har något emot emufarmare.
/Ombudsman

Kära, J!
Det kallas för paranoia och alla i denna värld lider utav detta mer eller mindre. Bli inte missledd av deras yttre, alla är sjuka i huvudet på sitt sätt.
/Maria


image49

Kommentarer
Postat av: Sannsen

Ooooh frida kahlo i like! Jag blev anklagad för att va emo idag. Emosanna sa han. Det sög och jag håller inte med. Over and out!

2007-11-01 @ 22:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback