So Fucking Emo III

Det är helt underbart! Är glad att jag skrattar så tårarna rinner!

Tänka sig! Jag, moi, Maria har fått en egen liten
EMO på jobbet! Hon har hela kittet, snelugg, rutiga plagg, rosa strupbyxor och emohurmöret.

Jag och Anton skulle käka lunch på MacDonalds:

Vi ser vår lilla emo stå framför oss i kön, men hon svarar inte när vi ropar på henne. Sen får hon maten och går ut för att sätta sig. Några minuter efteråt kommer vi ut för att sätta oss med henne, men då har några kids ockuperat alla platserna på hennes bord så vi sätter oss direkt bakom henne.

Anton: - Hej, Emma*! Sätt dig med oss nu.
Emma: -Nej! Jag ska sitta själv!

Anton och jag utbyter några blickar och sitter kvar och käkar. Sen när Emma* är klar med maten sätter hon sig med oss.

Emma: -Ooh, jag hatar att äta med folk. Jag vill vara ifred när jag äter!

Senare börjar jag och Anton tala om bostäder och kommer in på kollektivt boende.

Anton: - Skulle du kunna tänka dig att bo i kollektiv, frågar han Emma.
Emma: - Tror du det eller? ALDRIG I LIVET! Jag vill bo helt själv hela livet.


Konversationen flyter på och Emma är tyst. Nu har vi glidit in på män och tomtar.

Anton: - Har du någon man i ditt liv, Emma?
Emma: - Ja, fast han är död.
Så visar hon sin Johnny Cash tröja.

(Nu händer något fantastiskt! Observera att jag inte är helt nykter efter kvällen innan)

Maria: - Du är lite emo va? Du har snelugg och hela kittet, juh!
Emma: - Snälla skjut mig?





image38

Där satt hon, tyst, kedjerökandes med en bild på Johnny Cash på tröjan och rosa strumbyxor och luggen i ögonen. Sen reste hon på sig utan att säga något och gick.


Hon är helt underbar


* Hon heter inte Emma

Kommentarer
Postat av: Elina

Hon kanske tror att ni e elaka mot emo när man frågar Du e lite emo va? Fattaru?..
Men iför sej... Du kan ju hitta på allt det här eller bara överdriva.. Man vet ju aldrig.
Och sluta säg EMO och sånt.
För emo e inte onaturligt eller nått.
Att du aldrig lär dig. x']

2007-11-03 @ 05:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback