Ler gayigt



När sarkasm och ironi inte funkar är det oftast synd
. När något som är banalt, nästan lite äckligt och tråkigt får ett medialt överspel a la dagens Britney-hysteri är det tragiskt.

Detta är en hyllning till min vän
Coffe och hans blogg och specifikt ett blogginlägg.
Coffe stör sig på en man som bloggar om inget. Med termen "inget" menar jag inget i dess fulla mening. Nada, Nothing. Jag stör mig fruktansvärt jag också.

I denna verkligen intetsägande blogg vill mannen från Leksand vara lite tuff, rolig och ironisk genom att skriva till "Ler gayigt" i varje inlägg. Varje inlägg handlar om nada, nothing, inget intressant och anslutas med "ler gayigt". Detta får mig att vilja, likaväl som Coffe, att släppa allt man håller på med, åka till Leksand, ställa sig utan för den intetsägande mannens dörr och skrika som en fjortis:

"DIN JÄVLA BLOGG ÄR INTE OTROLIG OCH INTRESSANT OCH DU LER INTE GAYIGT DU ÄR GAY I SÄMSTA MÖJLIGA BETYDELSE!!!!!!"

Vad har man missat att om man lägger in "ler gayigt" efter varje inlägg i sin blogg? Det är inte ens i närheten charmigt som Berts Bravader "Tack och Hej. Leverpastej"

Vart är sarkasmen i det får jag fråga? I att man anspelar på homosexuella, kanske? Sure det brukar vara kul. Homosexuella är lite som judar som får ta all shit. Men tycker mannen att allt han skriver om är skit och gayigt, även om det handlar om hans nya frisyr.

Hur är detta ironi om det handlar om något som är så konstant som i var enda inlägg? Det är inte längre ironi om det är något som är konstant.

En sak lyckas den intetsägande mannen göra. Att få mig arg. Bokstavligt talat släppte jag allt jag höll på med och började avreagera mig här på bloggen. Mannen från Leksand är egentligen inte orsaken. Jag blir arg för att han, medan han säger INGENTING, har många läsare. Ytterligare ett bevis på att majoriteten av världsbefolkningen är puckad.

Och jag skäms. Skäms för att behöva bli arg, skäms för att behöva låta er titta på hans blogg.
Men det är viktigt att de få av oss lite klokare än den intetsägande mannan från Leksand (och hans läsare) predikar för en bättre framtid. Innan hela världen går åt helvette





Kommentarer
Postat av: Coffe

Awesome inlägg! Tack för att du deltar i kampen. Och riktigt skönt att läsa om din ilska för det är precis den jag också drabbas av. Jag scrollar runt bland kommentarerna och försöker förstå vad alla ser som inte jag ser. Känner mig galen och sliter mitt hår! Vad är de här för människor som sitter hemma och skrattar åt eländet? Thank God, I am not alone anymore!

2007-12-13 @ 23:43:21
Postat av: Andreas

Jag gav en ny läsare ett svar förut, tänkte du kunde få ta del utav det också.

"Helt otroligt, hur du kan få 30kommentarer för att du har klippt dig?!"

Nej, det är inte otroligt.
Det är för att jag är otrolig, Ler gayigt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback