Dejting på svenska

Min mamma brukar alltid fråga mig varför jag inte har "kavaljerer"(som det fint heter på ryska). Mitt svar brukar vara ganska enkelt: "Vet inte, det går inte till så i Sverige." Varje gång blir mamma lika fnittrig och säger : " Haha, alla killar är likadana överallt, Maria. Låt dom uppvakta dig bara."
Kavaljer är en kille som ringer en och frågar hur du mår. Han tycker om ditt sällskap och tycker det är okey att ni inte hånglar eller ens håller hand. Han vågar bara visa att han gillar dig. Eller faktum är.. du kan ha en kavaljer som helt enkelt bara vill knulla.

Faktum är att jag älskar att bli uppvaktad. Jag får tårar i ögonen när någon ger mig blommor. Det kan vara vemsomhelst som ger mig dom och jag kommer varje gång att hålla tillbaka tårarna lika mycket samtidigt som jag skrattar och säger "Men! Till mig?! Vad snällt!" Sen kramar jag personen och medan jag gör det lyckas en tår smita förbi mitt garde i tårkanalerna men jag lyckas torka bort den i sista sekund.
Men problemet är att jag inte får några blommor. Jo, visst. När jag fyller år (missförstå mig inte jag älskar alla blommor jag fick i födelsedagspresent) eller så får jag blommor av någon full typ på stan som lyckats rensa en rabatt.

Okey, det här handlar inte om att få blommor, det handlar om uppvaktning. Som min mamma sa: "..låt dom bara uppvakta dig." Ja visst, ni killar är mer än välkomna att uppvakta mig. "På vilket sätt? Vilka jävla krav hon har!" tänker ni nu.. Nej men ärligt talat. Jag kräver inte buketter med ett dussin röda rosor varje dag (trots att det skulle vara trevligt, dock skulle jag torka ut av allt glädjegråt). Men jag vill iallafall att ni ska ringa. Så enkelt är det. Ring mig, eller skicka sms, eller e-mail, eller brev.. vad som helst.. prata med mig. Tro mig. Det blir mycket lättare om ni pratar med mig.

"Vilken bitch hon är! Varför ska JAG göra allt?", fortsätter era tankar. HA! Här ser jag ett till utrymme för ett missförstånd. Jag ber dig inte att förfölja mig med buketter och ringa mig 10 ggr om dagen för att kanske få ett svar från mig. Jag vill ärligt talat inte ha några stalkers. Jag kanske tar några dagar på mig att skaffa mod till att ringa eller smsa eller vad som helst men jag pratar så gärna med er om ni bara pratar med mig.
FIIINEEE!! Jag ringer väl först! Sen kan du ringa.. sen kan jag ringa.. osv.. eller hur den där fåniga regeln ser ut. Men ring mig iallafall. Det är när man pratar som man lär känna varandra. Så gillar du mig, kan du fråga efter mitt nr. Och jag garanterar att jag frågar efter ditt om jag diggar dig.


Men icke! Alla killar som har fått mitt nr vågar inte ringa eller ens smsa.. eller e-maila.
Så här håller det på. Sen när det gått två månader och jag gett upp hoppet på någon. Så får jag frågan av någon helt annan:
"Vaddå? Gillar du inte Nisse? Han undrar varför du inte hör av dig till honom." HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Varför JAG inte hör av mig? Snälla jag har hört av mig massvis.. Men det kommer till en grad när man ringt 10 ggr och personen inte ringer än själv som man börjar känna sig som en stalker själv (Ni minns en sån man INTE vill ha efter sig) och man slutar ringa.
Tro det eller ej. Men det här har hänt mig..

Säg mig någon? Har jag bara träffat stolpskott eller ser det ut så här i Sverige?
Eller är det jag som har missuppfattat hela grejjen? Ska inte dejting eller vad det nu kallas bestå av två personer? Någ måste det vara jag som missuppfattat något. Om det alltid händer mig. Och jag GER också! Jag bjuder på mig själv. Skrattar, bjuder på hemlagad middag. Fixar något roligt för en natt. Tro mig. Jag kräver, men jag GER samtidigt.


Hur i helvette ska man dejta om man inte känner till reglerna?
När jag träffar någon som jag fattat tycke för låter jag den personen veta det. Jag låter den personen veta att jag vill lära känna honom eller henne. Jag ringer, jag försöker hitta på något med den. Eller är det som min mamma säger? Man ska springa allt man kan för att män är jägare och de vill ha allt som springer ifrån dem. Det har jag försökt, det oxå.. Det gav resultatet av att ingen orkade springa efter mig. Då försökte jag vara mer tillgängligt (eehmm.. observera att jag fortfarande är lika svår/lätt att få i säng). Men icke.. det hjälpte inte heller.


Ryska killar är så mycket bättre på det planet. "Men träffa en ryssjävel då!", säger du.. Haha.. tyvärr är alla bra ryssar upptagna redan. Observera att en bra ryss är ingen som jag vill ha.
Ryska killar ringer. Dom försöker hålla en kontakt. Och dom blir glada när man ringer tillbaka. De spelar inte "jag-är-så-jävla-viktig-så-jag-har-inte-tid-att-skicka-tillbaka-ett-sms-fören-om-3-timmmar-leken", vilken svenska killar gör. Ännu bätte! Dom ringer när dom vill ha en kontakt.. de sitter inte hemma och glor och hoppas att tjejen ska ringa dom. Jag sitter inte hemma (iallafall hela tiden) och glor och väntar att killen ska ringa mig (lite mod måste jag samla först).


Snälla någon? Kan ni förklara för mig hur man ska dejta här i sverige? Dejtar man ens? Eller blir man kär i en person i sin omgivning bara för att ingen utomstående vågar ringa?

Tack för alla svar!

Maria 

Kommentarer
Postat av: Cyrus

Herregud Maria det låter inte som att killarna du träffar har spec. hög klass ^^

Jag bor på en helvetesö annars hade jag kommit med rosor till ditt jobb nu

-'-,-@

Postat av: Natasha

Privet maria. Vad ska jag säga. Jag har dejtat och varit tillsammans med både svenska killar i mängder och även med ryssar. Om jag ska dra en ärlig slut satts så är ryska killar bättre! Men det är klart man inte ska fördömma svenskar, det finns undantag. Men i stort sätt är dom åt det snåla hållet, dåliga på romantik och uppvakta en tjej som en riktig kvinna! de uppskattar inte det som ryska killar uppskattar. En svensk tänker också i pengar, att man ska "DELA" allt! och som du själv skrev dom "spelar" svåra, låt dom göra det! slösa inte tid på sånna killar! ge inte den slags uppmärksamhet dom vill ha! Din mamoshka har oxå rätt, men det funkar heller inte alltid precis som du oxå skrev. nå, jag har iallafall svårt att bli kär i svenska killar, även fast dom försöker bli eller vara någon jag vill dom ska vara, men då blir det heller inget ÄKTA! Ryska killar är inte alls heller perfekta, dom har sina fel, men jag föredrar dom först! det du skrev var mycket intressant. maila gärna mig! kram Natalia

2007-02-09 @ 17:38:55
Postat av: Natasha

[email protected]

2007-02-09 @ 17:40:39
Postat av: Natasha

[email protected]

2007-02-09 @ 17:47:08
Postat av: Natasha

[email protected]

2007-02-09 @ 17:47:14
Postat av: Natasha

Privet maria. Vad ska jag säga. Jag har dejtat och varit tillsammans med både svenska killar i mängder och även med ryssar. Om jag ska dra en ärlig slut satts så är ryska killar bättre! Men det är klart man inte ska fördömma svenskar, det finns undantag. Men i stort sätt är dom åt det snåla hållet, dåliga på romantik och uppvakta en tjej som en riktig kvinna! de uppskattar inte det som ryska killar uppskattar. En svensk tänker också i pengar, att man ska "DELA" allt! och som du själv skrev dom "spelar" svåra, låt dom göra det! slösa inte tid på sånna killar! ge inte den slags uppmärksamhet dom vill ha! Din mamoshka har oxå rätt, men det funkar heller inte alltid precis som du oxå skrev. nå, jag har iallafall svårt att bli kär i svenska killar, även fast dom försöker bli eller vara någon jag vill dom ska vara, men då blir det heller inget ÄKTA! Ryska killar är inte alls heller perfekta, dom har sina fel, men jag föredrar dom först! det du skrev var mycket intressant. maila gärna mig! kram Natalia

2007-02-09 @ 17:47:17
Postat av: Natasha

Privet maria. Vad ska jag säga. Jag har dejtat och varit tillsammans med både svenska killar i mängder och även med ryssar. Om jag ska dra en ärlig slut satts så är ryska killar bättre! Men det är klart man inte ska fördömma svenskar, det finns undantag. Men i stort sätt är dom åt det snåla hållet, dåliga på romantik och uppvakta en tjej som en riktig kvinna! de uppskattar inte det som ryska killar uppskattar. En svensk tänker också i pengar, att man ska "DELA" allt! och som du själv skrev dom "spelar" svåra, låt dom göra det! slösa inte tid på sånna killar! ge inte den slags uppmärksamhet dom vill ha! Din mamoshka har oxå rätt, men det funkar heller inte alltid precis som du oxå skrev. nå, jag har iallafall svårt att bli kär i svenska killar, även fast dom försöker bli eller vara någon jag vill dom ska vara, men då blir det heller inget ÄKTA! Ryska killar är inte alls heller perfekta, dom har sina fel, men jag föredrar dom först! det du skrev var mycket intressant. maila gärna mig! kram Natalia

2007-02-09 @ 17:47:22
Postat av: Sabina

Oh äntligen någon som skriver om ryska killar jag säger bara kolla min blogg så kanske du kan ge mig några råd vart jag hittar honom den ryska killen med stort H.

2007-11-24 @ 23:38:44
URL: http://kakisen.blogspot.com/
Postat av: Dima

маша, посылай всех нах и заводи крысу

2008-04-14 @ 19:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback