Min Tumme – Fucking Evolution


Jag har fått en inflammation i min högra tumled. Jag vet, jag vet; whiiiiiiine. Men ärligt. Det här är überwhine!

Tänk efter noggrant hur pass mycket Du använder din tumled på höger hand, eller vänster om du är vänsterhänt. Försök efter det att INTE använda din tumme och inte häller kunna dra, lägga tryck på eller bära saker över 0,3 kilo med den här handen.

Hela min värld är upp och ner nu när jag har upptäckt hur mycket jag använder min högra tumled. Jag kan inte klä på mig med högerhanden, kan inte laga mat, kan inte borsta tänderna, kan inte skriva på datorn normalt. Allt detta ackumulerat med att min vänsterhand inte har koll på vare sig pek- eller lillfinger gör att jag måste tänka innan jag göra något över huvudtaget med händerna. Jag fungerar som en sengångare ungefär.

Evolutionen har gett oss tummar, mycket användbara sådana. Men evolutionen har inte tänkt på att om en… EN fucking tumled ryker så kan inte något på oss vanedjur göras ordentligt.

Så här ligger jag i min säng, med min laptop (som tummar har skapat) och kvider för varje gång jag råkar utav vana trycka på space med tummen. Så småningom kommer jag anpassa mig, hoppas jag.

Den, här lilla tumleden, gör mig, som är ett kontrollfreak, fruktansvärt frustrerad och arg. Det här mina vänner är beyond PMS för mig.

Mor sa en ”tröstande” sak dock; ” Ett utmärkt tillfälle att träna vänsterhanden!”
Jag funderar starkt på att bryta ett av hennes finger så hon, som har gett mitt kontrollfreak-generna, kan få känna hur det känns att inte kunna gå på toaletten normalt. Det samma gäller er alla som inte varit med om detta.

Morrk


 


Kommentarer
Postat av: K

sitter här och småskrattar åt dig samtidigt tycker jag väldigt synd om dig! hoppas din tumme kommer bli bättre snart och desto lättare för dig att hantera saker som är svårt just nu :)

ja, kom hit till lund, så jag kan guidera dig till de sköna ställerna. :)

Postat av: Coffe

Nae, stackarn! =)

Det finns en skitkul rockyseriestripp som handlar om samma sak som ditt the Sims inlägg. Du skulle säkert känna igen dig. Tyvärr hittade jag den inte nånstans... så det gjorde ju hela mitt inlägg helt useless. Men det var kul att läsa om ditt interaktiva liv iaf! =D

2007-01-30 @ 07:25:51
URL: http://christophers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback