Svinstian

Så nu kara lasare ar jag i Roskilde..
Det visade sig att det finns gratis internet och att ni inte alls behover ha abstinens fran mitt skrivande!

Jag ångrar mig djupt fortfarande for resan. Allt startade på festivalbussen:

Jakob och jag fick skjuts av Roland till Centralstationen i Stockholm. Inte nog med att min packning vager bly, regnade det. Woopidoo. Val på bussen verkar stamningen trevligt. Alla pratar med alla och olen dricks for fullt.
Grabbarna framfor mig och Jakob sitter med en hederlig boombox och spelar musik. "Trevligt!" , sa både jag och min resekamrat.

"Trevligt!", måste vara det dummaste jag någonsin sagt om det dar. Grabbarna tappade bort sina cd skivor och spelade en enda skiva hela vagen ner till Roskilde. Med klassiker som "rosa helikopter", "i'm retarded" och "slå mig" dånandes for full volym hela resan.. HELA resan... 12, TOLV timmar ner till Roskilde. Jag måste tillagga att det var nattbussen vi tog. Jag har alltså sovit.. 30 minuter.

Nar vi val kommer fram har vi tinnitus och nedrans ont i huvudet. Var anlander vi? På fel sida om festivalen visserligen och det forsta jag ser ar en massa av folk. Gåendes, fram och tillbaka, leriga, smutsiga, fulla, nedspygga redan...Underbart.

Nar vi val tagit oss till ratt ingång inser jag och Jakob att det ar ko for att komma in... Ko... i leran, med 2000 andra nyanlanda. Halften pårokta, resten fulla som stryk. Två timmar får vi stå... i leran.. mina skor ar bara att kasta.

Dock har vi hittat en bra plats att talta på, bajamajorna ar okey hittils och maten ar jag annu inte trott på.
Vadret har nere ar strålande dock! Sol och massa moln på horisonten.

Helvettet har borjat.

Kram / Maria

Kommentarer
Postat av: coffe

hehehe.. told you ;) nerå, det blir säkert skitkul! Såfort man vant sig ska det inte vara några problem, har jag hört.. kram (ge en till bocken också)

2007-07-01 @ 16:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback