Rökning Dödar

Ett av de töntigaste beteenden jag känner till är när någon gottar sig åt att någon annans självförvållade motgångar.

Ansiktsuttrycket är självsäkert och en flinande ton som skrattar åt dig när du är bakis:
"Haha.. ja, det är trist att vara bakis. Fast jag fjortisdricker inte så mycket längre."
Sen gör personen en konstpaus när han/hon ser att det inte gav någon reaktion och lägger till:
"Ja, träningen tar över vettu!", och klappar en på axeln och snabbt skyndar iväg. Nöjda som satan att de fick till den där sista strofen, så att den bakfulla personen verkligen förstod att han/hon är liiiiiiite bättre och lite hälsosammare.

Värre är personer som inte röker.

Rökaren: "Jag ska bara springa ut och hämta lite frisk luft", säger rökaren ironiskt som fan då alla vet att han röker.
Icke-rökaren:  "Haha, ja det regnar ute. Fan vad skönt att inte röka!"

image53

Det här är verkligen ett exempel på folk som en gång i halvåret super sig kanonpackade på företags-/skolfesten och röker för att kunna ragga på en genom att fråga efter eld. Dagen efter är ursäkten "Ja.. haha, jag går juh inte ut ofta. Rökte jag? Nej, du måste ha sett fel."


Mitt svar till alla er som inte röker och inte dricker, bara tränar och jobbar och flinar åt andra som inte får jobb och träning att gå ihop med vare sig rökandet, spelandet eller drickandet:

"Alkoholsmaken är vidrig och att röka är faktiskt äckligt. Men det är synd att behöva dö frisk som e nötkärna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback