Hur satan lyckas man tappa en mobiltelefon?

Den frågan har jag ställt mig i många år när vän på vän blev av med sina mobiler och ständigt bytte nummer. Alltid är det samma historia. Någon är för full och slänger av sig mobilen lite varsomhelst, tappar den i vattnet, cyklar över den..  allt möjligt egentligen. Slarviga händelser under fylla. Sist jag var så där slarvig var på en hemmafest när jag var 16 år och min väska med min mobil blev snodd av två kickersbrudar.

Igår var jag ute, praktiskt taget nykter (ett glas vin), och tappar min mobil. Hur i helvete lyckas man med en sån sak? NYKTER. Vuxenpoängen sjönk och ilskan över förlorade telefonnummer tog över.

Skönt att inte ha en mobil?, var det någon som tänkte.
Jag gillar mänsklig kontakt i hög grad, stänger aldrig av mobilen och är beroende av facebook. Nej, det är inte skönt att inte kunna ringa spontana samtal när man tar en promenad eller har tråkigt. Det är verkligen inte skönt att inte ha en portabel kalender/anteckningsblock och massa annat jag använder. Om du inte gillar att bli kontaktad lite då och då kan ju du ge din mobil till mig och njuta av ensamheten.


Och så alla fina sms?. oooooooooh


Snälla ring på mitt temporära nummer och underhåll mig : 070 448 70 32. (HA! Trodde du att jag inte har 3 extra mobiler, eller?) Du får tillochmed vara en äcklig gubbe som flåsar för abstinensen börjar klia ordentligt. Snart kommer ticsen.


image36



BTW


Hittade en
intressant artikel om frågan.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har också alltid funderat över det där. Jag är alltid så noga med att försäkra mig om att jag under INGA omständigheter är utan telefonen, den är ju mitt liv i princip! Men igår hände det otänkbara... Jag tappade mobilen! (också helt nykter). Lyckligtvis hade min vän hittat den så jag får tillbaka den senare idag, men lite panik har man ju när man är utan den, haha.

Postat av: Maria

Ärligt..? Tror du att jag blir gladare av att du hittade din mobil. Försök leva utan dina nr i några dagar så kanske jag känner sympatin.

2007-09-16 @ 23:27:19
URL: http://minahundar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback